În intervalul ianuarie-august, Mercedes, deținută de grupul Daimler, a vândut 1,19 milioane de vehicule, cu 10.880 de unități mai multe decât cele 1,18 milioane unități comercializare de Audi, divizie a Volkswagen.
Este pentru prima oară din 2010 când Mercedes reușește să depășească vânzările Audi, în termeni anuali.
Mercedes a profitat de creșterea vânzărilor sedan-ului Clasa C și a vehiculelor SUV, precum și de piața chineză, unde a fost singurul dintre cei trei mari producători de automobile de lux din lume care a înregistrat creșterea livrărilor.
„Anticipăm că Mercedes va devansa Audi în 2015 și va rămâne înaintea acesteia în următorii doi ani”, a declarat Marc-Rene Tonn, analist la Warburg Research în Hamburg.
El a arătat că Mercedes beneficiază în China de două modele care se vând bine, versiunea lungă a sedan-ului clasa C și GLA.
Chinezii sunt reticenți să cumpere mașini noi pe fondul volatilității pieței de capital și a încetinirii creșterii economice. În iulie, vânzările de vehicule de pasageri au scăzut în China, cea mai mare piață auto din lume, la cel mai redus nivel din ultimele 17 luni, revenind în august cu un avans de 0,6%, datorită discount-urilor și a unor stimulente precum asigurările subvenționate.